Tillefoan

Verhalen opzoek naar een luisterend oor

De theatermakers van Openblik (Mijn Geheime Plek, Ik Waardeer Je) keerde terug naar Terschelling voor een nieuw project met de eilanders. Met kinderen, jongeren en ouderen begonnen zij een ontdekkingsreis door de werelden angst, schaamte en spijt. Uit de dialogen en verhalen ontstonden een vijftal bizarre personages, die achter hun komisch verschijning een wereld weerspiegelen waarin sommige gevoelens nog altijd moeilijk bespreekbaar zijn.

Tillefoan is een sprookjesachtige reis door de werelden Angst, Schaamte en Spijt. Je bent het luisterend oor voor de verhalen van de eilanders die klinken uit oude koffers, levende spiegels en monsterkoppen. De theatermakers weten op luchtige wijze fictieve en feitelijke gebeurtenissen te vermengen tot een aangrijpende, soms confronterende serie voorstellingen. Iedereen heeft soms een luisterend oor nodig.

Een intieme voorstelling over praten en zwijgen over emoties, gebaseerd op de inbreng van de eilanders.

Gespeeld:

12 t/m 19 juni 2010 – Oerol-festival op Terschelling.

Productie:

Tillefoan is een productie van Stichting Openblik / Marleen Noordergraaf en Esmeralda Detmers
Acteurs: Marleen Noordergraaf, Esmeralda Detmers, Mathijs Verboom, Ad Rijsdijk en Jacolien Honders
Vormgeving: Michiel Stoop / Poppen: André Mello / Decorbouw: Michiel Stoop, Jaap Huizinga

Financiële steun

Deze productie is mede tot stand gekomen door de financiële steun van de volgende organisaties:
Fonds Sluyterman van Loo, Fonds voor Cultuurparticipatie, Gemeente Terschelling, Les Piglais, Openbaar Primair Onderwijs Terschelling, SNS Reaalfonds, Stichting Albino, Stichting Rcoak, VSBfonds Friesland, Stichting Openblik.

Met speciale dank aan:

Alle kinderen, jongeren en ouderen van Terschelling die hebben meegewerkt aan dit project.
Jaap Bos, Duinhof Hoveniers, de vrijwilligers van Oerol.